Pengalaman Bersalin ( Part 2)

Pada 6 Mei 2010

Alhamdulillah..kalo ikutkan doktor,harini saya akan dibedah (caesarian)..agak tkt jgk laa..mcm2 bermain dlm pikiran..ye laa,selama hidup ni x penah dibedah..w'pun tau akan diberikan bius,tp ttp tkt..doktor suruh spy saya berpuasa bermula 12 mlm sehingga selesai bedah keesokan harinya..dan saya diberikan ubat gastrik Ranitidine maybe 150mg mengikut bentuk n warna,i guest...waaahh..w'pun nurse x bgtau ubat gastrik ape,tp saya tau ubat ape tu..it's my job.. myb doktor bg utk mengelakkan saya gastrik sementara tunggu utk di operatekan..pkul bape saya pun x ingat,tp lewat mlm jgk laa, doktor bius dtg utk bg keterangan mengenai pemberian bius esok..keesokan pg.saya bgn dan mandi supaya bdn rasa segar utk menjalani caesarian pd arini..
Kalo ikutkan jadual, saya org ke 2 yg akan di operatekan harini..mayb tghr ckit kot..dlm lebih kurang pukul 10am, nurse dtg utk wt persediaan ke dewan bedah..saya diminta tukar baju operate yg pjgnya hanya tkt lutut..lucu pun ade..hehehe..so,nurse kata tgu dewan bedah call then diorg akan htr saya..tgu punya tunggu..tbe2 nurse gtau,ade emergency operation di dewan bedah..so,saya terpaksa ditangguhkan..waaaa...rasa nk nangis je..mmg dh nangis pun..huk2..sib baik abg ade di sisi..bkn sbb ape,rasa bdn sgt panas n sakit setelah urine bag di pakaikan..sakit tau..x suka pakai urine bag..sakit..n terpaksa la tunggu punya tunggu pkul 4pm br sya di tolak ke dewan bedah..waaa..lama tau kena tunggu..sbr je laa..masa tu,lam pkrn x sbr sgt dh nk bersalin..
So,masuk2 OT, sejuknyer..cam dlm peti ais..so,mula2 saya diberikan bius di belakang utk bius separuh bdn shj..so,doktor pun inject,sakit jgk laa..tp sya rasa cam doktor tu x jumpa tmpt yg nk dibiuskan,sbb die ade ckp 'weird' laa..slps bius diberikan, saya dibaringkan n di bukakan baju td..mmg x pakai ape2 tp diorg ade cover bhgn atas ubuh warmer bg saya thn sejuk..tp ttp sejuk sehingga menggeletar..then masa yg dinantikan,saya dibedah..mula2,ada rasa dihiris di bwh perut di kiri n kanan..x rasa sakit sgt..tp tbe2 ada hirisan di bahagian tgh rasa sakit n pedih..doktor mtk teruskan lg tgk btul ke sakit or tdk..saya kata sakit jgk..then doktor suggest bg GA..trus sya x sdrkan diri..sehingga selesai semua..terdengar suara nurse kejutkan sya..Alhamdullillah..saya telah selamatkan melahirkan Syarifah Aleesya Bt Syed Mohd Adib..

0 comments:

Lilypie Pregnancy tickers